A sárga ruhás lány

"If you judge people, you have no time to love them." – Mother Teresa

Phu Quoc

Phu Quoc Vietnám legnagyobb szigete a Thai öbölben, Kambodzsa alatt található, de Vietnámhoz tartozik.  A képek többek között gyönyörű strandokat ígértek, amire most nagyon vágytam. Nem mintha a Fülöp-szigeteken nem lett volna elég. Ha Tien városból (és Rach Gia városból is) megy hajó naponta kétszer, ide jöttem le Saigonból éjszakai alvóbusszal.

Amikor a szigetre értem egyből láttam, hogy ez nem egy tipikus backpacker hely. A szállások drágák voltak, és az egyedüli közlekedés a bérelt motorbicikli, vagy taxi.

A szállásvadászat nem tartozik a kedvenc elfoglaltságaim közé, ez egy szükséges rossz. Aludni kell valahol, és sosem foglalok előre. A tapasztalat azt mutatja hogy az olcsóbb és jó szállások nincsenek fent az interneten, vagy nem annyira könnyű megtalálni őket.

Itt is ez történt. Találtam végül dorm szobát 6 dollárért. Ennek köszönhetően pillanatok aladt egymásra akadtunk Walterrel és béreltünk is egy motrot 6 dollárért naponta, hogy felfedezzük a szigetet. Nézzük csak mik vannak errefelé:

Bors farmok

Gyöngyfarm

Tenyésztett kagylók gyöngyeit lehet itt megtekinteni vagy megvásárolni. Minél kerekebb, minél fényesebb és minél pöttymentesebb, annál értékesebb. Egy gyöngy kb 2-4 év alatt készül el. Az ún "anyagyöngyből" implantálnak bele a kagylókba egy darabot, amit a kagyló az évek során próbál kilökni magából és a saját anyagával veszi körbe.

Kókuszbörtön múzeum

A múzeumban fotókiállítást lehet megtekinteni az itt történt eseményekről vagy a szörnyű kínzásokról, amelyek itt történtek. Körbesétálhatunk és betekintést nyerhetünk a hajdani börtönéletbe. Érdemes felkészülni történelemből a Vietnámi háború tekintetében, hogy jobban értsük azt amit látunk. A belépés ingyenes.

Piac

Az esti piac, ha életre kel, mindenféle tengeri herkenytűket kóstolhatunk meg. Emellett grillezett banán, kukorica, palacsinta, vagy Banh mi (a bagett szendvics) is kapható.

Halászfalvak

A szigeten motorozva apró halászfalvakon keresztül visz az út a gyönyörű partokig. Ezek az emberek egyszerű házaikban laknak, és van olyan, hogy a gyerekek tutajon húzzák haza magukat az iskolából hazafelé menet a vizen.

Halgőzölés

Homokos tengerpart

Naplemente

Gyerekek

És sajnos természetrombolás. Ugyanis építik az újabbnál újabb hoteleket. Az ide látogató tehetős túristák számára.

A sárga ruhás lány

Világutazó blog, nemcsak világutazóknak, nemcsak utazásról. Rita vagyok, és életvitelszerűen utazom. Ezen az oldalon érdekességeket találsz a világból, emberekről, szokásokról, furcsaságokról, gasztronómiáról. Mindenről. Bármiről.

Épp itt vagyok:

Kövess a Facebookon is

Archívum

A sárga ruhás lány utazását az